Entrades

S'estan mostrant les entrades d'aquesta data: octubre, 2016

EL HOMBRE SOLITARIO (2)

Imatge
El hombre solitario y Valentina se abrazaron bajo la luz amarillenta de la farola gitana. El instante fue breve o quizás fue extenso; en todo caso, el suficiente para comprobar que no se habían olvidado, que seguían queriéndose. Aquel saludo cariñoso y entrañable produjo en Valentina los efectos de un TAC, y de su organismo rebotaron imágenes inesperadas: la niebla; la playa; la carretera; la madrugada; el perfume; el reloj; el tiempo…Cerca de ellos, junto al banco, había un gitanillo muy joven con una guitarra en la mano preparado para cantar coplas del alma. Estuvieron a punto de decirse muchas cosas pero ambos supieron captar lo que sus silencios decidieron ocultar. Se despidieron con la alegría de haberse reencontrado; con el sabor canela de la felicidad. Cogió el metro, se sentó y fue repasando las estaciones como si cada estación recorriese  años pretéritos. Cada estación un año rememorado, y cada recuerdo un año evaporado. Al llegar a Pep Ventura, cesó el proceso evocador de …

LA FINESTRA INDISCRETA

Imatge
M’explica el meu amic, Oscar, a qui li agrada molt el cinema, i sobre tot el cinema de suspens, que el passat cap de setmana va desempolsar de l’armari la col·lecció de pel·lícules del famós director de cinema britànic Sir Alfred Joseph Hitchcock, l’amo del suspens. El meu amic ensopit per la seva passió cinèfila m’explica com Psicosi li ha tornat a sorprendre com la  primera vegada que va veure-la. Mentre em descriu al detall l’escena del ganivet i la dutxa, em pregunto qui no ha fet alguna vegada la gracia d’aquesta escena acompanyada d’un ñii, ñii, ñii, ñii? L’Oscar continua rememorant-me alguna de les seves pel·lícules més conegudes: Rebecca,Náufragos,Recuerda,La ventana indiscreta…, i alhorael pensament se m’escapa per la finestra.
Miro el rellotge són dos quart de sis. Em trobo en mig del Turó de l’Enric envoltada de  males herbes i brutícia; uns terrenys que han despertat, en aquests dies, l’interès d’alguns ecologistes adormits. Miro cap el cel i veig unes gavines volant per da…