DESDEJUNI DEMOCRÀTIC

Al nostre protagonista li agrada el vi, la lectura i la política d'esquerres, la dreta no. La conversa transcorre entre el seu té amb llet i el meu amb cafè. Diu que la dreta d'aquest país no sap fer política, que només saben dir mentides. Sap parlar, jo no dic res, l'escolto amb tots els meus sentits. Em parla de la globalització, em diu que el món modern amb les seves crisis de valors necessita tornar al terreny de la conciliació, del diàleg, de tornar a prioritzar les relacions humanes, a ser bons veïns, a tenir cura els uns dels altres. Tornant al tema de la mentida li pregunto si mentir dóna poder, llavors ell em diu que la mentida és afirmar quelcom que sabem que és fals, amb la intenció d'enganyar o confondre; al mentir, el mentider vol engrandir el seu propi poder per reduir el de l'altre. Penso en la importància de la veritat per una cultura pública honesta i, finalitzo el meu cafè, afirmant, que el polític que menteix és un enemic de la democràcia.

Comentaris

Carlos ha dit…
Me gusta cada dia más el estilo que se desprende de la pagina.
Te mando un saludo desde la red.
Por cierto, he creado una pequeña pagina blog, a miles de kms de distancia de tu pàgina y, lo primero que hecho es añadirla en mi listado de favoritos.
sigue asi,un abrazo extenso.
Direcciones.....