PETJADES DE SORRA

Veig un vaixell blau, recordo els noms dels planetes més brillants: Mercuri, Venus, Marte, Saturn i Júpiter. M'assec a la sorra i miro el cel, em trec les sabates, la sorra està calenta, em reconforta els peus, ara que fa calor. Sento l'olor a mar, lluny resten altres sorolls, altres veus. Miro als joves adolescents en les seves primeres trobades, en els seus primers petons. Passejo per la vora de la platja, recullo pedres de diferents colors i mesures; una pedreta que té les cantonades polides de color marró em porta a la memòria els ulls d'en Felipo, i penso en les seves màximes: "el dia passa volant", "llegeix, la cultura et fa lliure", "creu en allò que facis"...
Són dos quart de quatre, no hi ha massa cotxes circulant. El carrer està absent de progrés i negocis, d'interessos i poders. El temps s'ha detingut, i un semàfor en vermell em permet pensar que em deixat de mirar a les estrelles per no mirar en lloc.

Comentaris