ESTACIÓ DE METRO POMPEU FABRA

Estació de metro Pompeu Fabra

L’andana del metro de la línia 2, de l’estació Pompeu Fabra a Badalona, està plena de viatgers impacients. La gent entra ràpidament a l’obrir-se les portes automàtiques per tal d’asseure’s als pocs seients lliures que resten al vagó.
Em mantinc dret al costat de dues dones; percebo un perfum dens i el so de les seves veus molt a prop d’orella. Una de les dones expressa el dubte d’allò que pensaria el Sr. Pompeu Fabra i Poch al veure el seu nom associat amb una estació de metro, i diu que potser a ell l’hauria agradat més veure’l relacionat, més enllà del monòlit commemoratiu situat al carrer Assemblea de Catalunya, amb el nom d’una biblioteca o d’algun equipament cultural donat que la seva passió va ser l’estudi de les lletres catalanes i la seva normalització. El mestre de mestres com diuen alguns.
L’altra acompanyant es dóna compte de la meva atenció en el diàleg, i em llança una mirada directa com si em convidés a participar en el debat, però com el meu trajecte està a punt de finalitzar, dissimuladament giro el cap en direcció a la porta de sortida, i em desentenc físicament, que no mentalment, de la conversa. Els viatgers ens aglutinem per sortir i mentre s’obren les portes del vagó penso que una altra possibilitat hagués estat anomenar l’estació amb els noms amb els que sempre ha estat coneguda la zona: carrer Anselm Clavé, Alcalde Xifré, Can Fradera o Badalona centre.
Durant l’itinerari que em porta per passadissos decorats amb grans rètols publicitaris rumio que més enllà del nom, el més important és la nova prolongació de la línia 2 del metro fins al centre de la ciutat. Nous projectes per a una Badalona millor connectada i propera.

Comentaris