LA VOLUNTAT CONQUERIDA


Ring, ring, sona el despertador, són les set del matí, un nou dia per endavant. M'aixeco del llit mig dormit. A la sala de bany, la bàscula em desitja els bons matins i una veu electrònica em diu que hem engreixat un quilo i mig; em quedo quiet mirant la xifra vermella que no resta de parpellejar.
Recordo que fa tan sol un parell de mesos va començar un nou any i, amb ell un altre cop els nous desafiaments a la meva voluntat: fer dieta, esport i, deixar de fumar entre d'altres. Lluny queda el brindis de cap d'any de bona voluntat i la realització de tots els meus desitjós materialitzats. Ara ha arribat l'hora de la veritat i, davant les bones intencionalitats s'imposa l'execució de les mateixes. Sé que necessito i necessitaré una dosis d'energia extra, per a què dia a dia els meus hàbits canviïn i, pugui trencar amb les meves inèrcies quotidianes: el cigarret amb el primer cafè del dia i el segon a l'oficina i el tercer..., la cervesa amb els amics, els dolços, les salses, anar en cotxe a tot arreu i...
Baixo de la bàscula pensant que en el venciment de les coses petites o grans és com les persones forgem la nostra voluntat, que amb la intenció no hi ha suficient, s'ha de "fer", com diu el proverbi: obres són amors i no bones raons.

Comentaris