BALL DE DISFRESSES!


Ball de disfresses!

Dins d’una hora comença la festa de Carnaval, i encara no he preparat la roba. Amb bon humor em pinto la cara de negre i marró, després em vesteixo. Surto valent i decidit cap a la festa de disfresses, que organitza el Centre Cívic de Can Cabanyes de Badalona, avui 20 de febrer a les 10 de la nit. Al carrer tothom em mira divertit.
És la primera festa a la que assisteixo disfressat, altres vegades només he estat com espectador, i sempre m’ha resultat engrescador l’entusiasme amb el que escolto parlar a la gent respecte aquesta festa de transgressió i disbauxa.
Somrient, entro al Centre Cívic i sóc rebut per sa majestat el Rei de Carnestoltes. Em convida a una beguda i m’acompanya fins el lloc de la festa. La sala està plena, de gom a gom. Un pallasso i una bruixa ballen plegats al ritme de la música. Un pirata amb un garfi per mà, em treu a ballar. Dins meu comencen a emanar tot un seguit d’emocions positives: alegria, felicitat, il·lusió, goig, somriures..., això que alguns postmoderns anomenen un cert “sentimentalisme”.
Abans de les dotze de la nit, arriba un venedor ambulant de roses vermelles, són les que més m’agraden. Decideixo comprar-ne una, per regalar-li a una ventafocs encisadora de llavis vermells, abans que desaparegui; només quan vaig a pagar la rosa me n’adono, que la meva recerca és inútil, doncs la meva disfressa de sac de cafè, no porta ni una butxaca ni dos. L’any vinent, amb butxaca o sense butxaca, portaré una flor a la solapa del vestit.

Comentaris