RECORD




Fa uns quants anys enrere, l’euro no existia, jo pensava en pessetes, llegia llibres de paper i, Internet encara no ens havia esclavitzat. Ara pago amb euros, llegeixo en un llibre electrònic prim i lleuger, i visc pendent d’Internet.
Però malgrat tots els canvis la primavera continua essent la meva estació preferida. És el temps que em permet alleugerar-me de roba, olorar el perfum de les flors, tastar caramels i xocolates, passejar entre la gent i allunyar-me de tots els dimonis de l’hivern.
Sé que la meva atracció per aquesta estació és fruit d’un record. Metre setanta-vuit, cos prim, cabells castanys llargs i ulls ametllats de color d’avellana, amb un llenguatge culte en aquells llavis meravellosament rosats i de somriure captivador, ben vestit amb americana i pantalons de color negre, exhalava el letàrgic olor del perfum de l’agosarada passió. Bellesa d’un record que transita sigil•losament pel subconscient.

Et recordo. Fa calor
i el calor em torna
aquella veu clara
que em parlava de llibres i d’històries,
aquella manera tan subtil
d’oferir-me el teu cor rodamón
el mar del teu atlàntic
l’encís de les bruixes
els versos de Rosalia.



Badalona, 16 de març de 2012

Comentaris