CANVI D'IMATGE

Canvi d’imatge,

Em miro al mirall i prenc una decisió. Obro la porta de la perruqueria i la fredor de l’aire condicionat m’abraça afectuosament. De manera molt amable una de les joves em facilita una bata de color taronja. Diuen que el taronja és el color de l’alegria, de la felicitat, de l’atracció i de la creativitat, així que sense cap mena de dubte per les característiques atribuïdes a aquest color, em deixo envair per totes aquestes bones energies. Asseguda en el rentacaps sento com l’aigua temperada rellisca pel cap i com una gota despistada rodola des del coll fins al pit. Les mans de la Mònica ensabonen els meus cabells enxarxats i l’olor refrescant del xampú m’embolcalla en una atmosfera relaxada i harmònica, que em fa sentir molt a gust. Entre tots els serveix que ofereix el centre de bellesa: pentinat, assecat, depilacions, manicura, massatges..., he decidit tallar-me els cabells.
En Joan Miquel, un bon estilista que sap aconsellar des del coneixement i la credibilitat, és l’encarregat de donar forma als meus llargs cabells. Quan s’apropa a mi navalla en mà i un somriure encisador, rememoro tots els anys que el conec i com al llarg dels anys el treball, la professionalitat i la complicitat amb les seves clientes han fet del seu establiment un espai emblemàtic dins de la vida social del barri de La Salut.
Amant de la imatge i la paraula, sempre conversem de qualsevol tema. Avui mentre va seleccionant els meus cabells, repassem les millores que s’estan produint al barri. Parlem de les noves placetes que s’estan construint gràcies als diners del Fons Estatal d’Inversió Local, més conegut com el Pla Zapatero, una injecció de vitamines per les millores dels barris de Badalona; de les possibilitats culturals a l’antic Escorxador; de com serà de positiva l’arribada de la línia 9 del metro pel barri; de com aquest esdeveniment millorà la comunicació i la imatge del barri, i permetrà que es puguin desplaçar més persones a totes les botigues (sabateries, perfumeries, roba, òptiques, farmàcia, estanc, papereries, forns...); comerços que han sabut adaptar-se al pas del temps i als nous canvis socials.
Un cop finalitza la seva feina, em recomana que em miri al mirall i al veure’m penso que la meva ciutat amb tots els nous projectes urbanístics està canviant la seva imatge: Badalona es posa maca!

Comentaris