PARAULES AMB AROMA

Tinc una planta i l'acabo de batejar amb el nom d'Aroma. El seu perfum embriaga de tal forma que les hores es desdibuixen en un temps, on les agulles del rellotge marquen minuts inexistents. Les seves fulles desprenen energies que no es deixen veure però que impregnen l'espai de poesia. Aroma és menta, aroma és amistat.

30 de juliol 2009

NAIXEMENT CULTURAL

Naixement cultural,

La penúltima setmana de juliol vaig celebrar el meu aniversari. Vaig néixer -ja fa uns quants anys- a l’antiga Clínica del Carme, com molts badalonins i badalonines de la meva ciutat. La mare m’explica que durant el part va ser assistida pel Doctor Blasi i una llevadora que es deia Agustina, i que justament a les dotze de la nit, vaig deixar escoltar els meus primers sorolls de vida. El passat es fa present i els records d’aquell moment tan especial apareixen al cap de la mare: l’habitació només amb un llit de ferro i pintada de color blanc; el pare dret al seu costat emocionat. Em diu que un cop passat el dolorós moment del part, l’instant més bonic i tendre va ser quan em va estrènyer entre els seus braços; el petit nadó prenia els seus primers alés de vida.
Ha passat temps, des de llavors la ciutat ha anat creixent, i amb el seu propi moviment ha donat llum a nous naixements urbanístics i a noves transformacions, algunes tan significatives com la conversió que rebrà aviat aquella clínica del Carme. D’aquell lloc naixerà un nou nadó cultural: el Centre Cívic i Cultural El Carme. Un edifici d’estructura singular a prop del Carrer del Mar que estarà adreçat a nens, joves, adults i gent gran. Un lloc atractiu, un nou equipament de qualitat, amb diferents serveis: una gran sala d’actes que podrà acollir interessants conferències; una gran sala d’exposicions on es podran veure els treballs dels joves artistes de la Pau Gargallo i d’altres entitats; zona lúdica per a la gent gran; una ludoteca infantil on els contes i els jocs seran el lloc preferit de la canalla; un espai per a joves amb una sala tecnològica on podran donar vida a les idees; sales d’estudi per gaudir amb el silenci i la reflexió; aules grans i petites i una zona per a taller.
En definitiva un lloc atractiu per aprendre, per formar-se, i des d’on aprofitar les possibilitats que l’educació i la cultura ofereixen per a la formació de valors i la seva influència per a la formació íntegra de les properes generacions. Sense cap mena de dubte a Badalona l’educació, la cultura i la formació caminen de la mà.



1 Comments:

Publica un comentari a l'entrada

Links to this post:

Crear un enllaç

<< Home

 
contador de visitas
contador de visitas