NAIXEMENT CULTURAL

Naixement cultural,

La penúltima setmana de juliol vaig celebrar el meu aniversari. Vaig néixer -ja fa uns quants anys- a l’antiga Clínica del Carme, com molts badalonins i badalonines de la meva ciutat. La mare m’explica que durant el part va ser assistida pel Doctor Blasi i una llevadora que es deia Agustina, i que justament a les dotze de la nit, vaig deixar escoltar els meus primers sorolls de vida. El passat es fa present i els records d’aquell moment tan especial apareixen al cap de la mare: l’habitació només amb un llit de ferro i pintada de color blanc; el pare dret al seu costat emocionat. Em diu que un cop passat el dolorós moment del part, l’instant més bonic i tendre va ser quan em va estrènyer entre els seus braços; el petit nadó prenia els seus primers alés de vida.
Ha passat temps, des de llavors la ciutat ha anat creixent, i amb el seu propi moviment ha donat llum a nous naixements urbanístics i a noves transformacions, algunes tan significatives com la conversió que rebrà aviat aquella clínica del Carme. D’aquell lloc naixerà un nou nadó cultural: el Centre Cívic i Cultural El Carme. Un edifici d’estructura singular a prop del Carrer del Mar que estarà adreçat a nens, joves, adults i gent gran. Un lloc atractiu, un nou equipament de qualitat, amb diferents serveis: una gran sala d’actes que podrà acollir interessants conferències; una gran sala d’exposicions on es podran veure els treballs dels joves artistes de la Pau Gargallo i d’altres entitats; zona lúdica per a la gent gran; una ludoteca infantil on els contes i els jocs seran el lloc preferit de la canalla; un espai per a joves amb una sala tecnològica on podran donar vida a les idees; sales d’estudi per gaudir amb el silenci i la reflexió; aules grans i petites i una zona per a taller.
En definitiva un lloc atractiu per aprendre, per formar-se, i des d’on aprofitar les possibilitats que l’educació i la cultura ofereixen per a la formació de valors i la seva influència per a la formació íntegra de les properes generacions. Sense cap mena de dubte a Badalona l’educació, la cultura i la formació caminen de la mà.



Comentaris

Deprisa ha dit…
L'enhorabona a Badalona. És important dedicar a una ciutat una atenció cultural merescuda :) En molts llocs obliden aquest punt.

Un salut,
Deprisa