L'ANALÍTICA DE L'AMOR




M’han punxat el dit cor, el dit més llarg de la mà, i de la seva gema ha brotat un fil viu de sang. Al cap d’un instant s’ha format un bassal amb forma de cor. He transformat els ulls en telescopi i m’he apropat per poder observar-lo al detall. He escoltat el seu bombeig com si fos un aparell d’alta finalitat i la seva melodia m’ha submergit dins la seva concavitat. Els eritròcits m’han rebut amb cordialitat i m’han regalat un impermeable vermell per evitar que em mulli de sang. Els leucocits i les plaquetes anaven atabalats, d’aquí per enllà, preparant un partit de futbol entre els components dels grups A i B i els components dels grups AB i O. He pogut veure el partit des d’un lloc privilegiat i, el partit ha finalitzat amb la victòria del grup universal. De sobte un fort soroll, com si de cop sonessin alhora totes les campanes del món, m’ha sobresaltat, i m’han explicat que es tractava dels bateigs del cor davant la persona estimada. El cor s’ha posat content i totes les cèl•lules han començat a ballar.

El cor somriu. L’analítica de l’amor ha donat positiva.



Badalona, 10 de setembre de 2012

Comentaris